KOMPLETNÍ SLUŽBY PRO VAŠE AUTO S 23-TI LETOU TRADICÍ

REKORDNÍ SOUTH BOHEMIA CLASSIC PŘILÁKALA TISÍCOVKY DIVÁKŮ


Největší setinová rallye na území České republiky je minulostí. Téměř 420 kilometrů dlouhou trať VIII. South Bohemia Classic 2017 lemovaly ve dnech 8. a 9. září tisíce nadšených diváků. Rekordní počet účastníků se zájmem sledovali lidé v centrech jihočeských měst a obcí, za 139 posádkami veteránských a sportovních vozů se ale vypravili rovněž do malebné přírody Lipenska, Novohradských hor či rakouského příhraničí.

Největší setinová rallye na území České republiky je minulostí. Téměř 420 kilometrů dlouhou trať VIII. South Bohemia Classic 2017 lemovaly ve dnech 8. a 9. září tisíce nadšených diváků. Rekordní počet účastníků se zájmem sledovali lidé v centrech jihočeských měst a obcí, za 139 posádkami veteránských a sportovních vozů se ale vypravili rovněž do malebné přírody Lipenska, Novohradských hor či rakouského příhraničí.

Třináct testů přesnosti včetně jedné tajné zkoušky projela se ziskem pouhých 361 trestných bodů dvojice Albert Pance junior – Anna Ruthová s červeným Jaguarem E-Type vyrobeným v roce 1962 a kromě absolutního triumfu v South Bohemia Classic se při slavnostním galavečeru v Hotel Resortu RELAX v Dolní Vltavici radovala z ovládnutí letošní Classic Rallye Trophy.

Druhou pozici se ztrátou 184 bodů získali obhájci loňského prvenství, manželé Jiří a Renata Vítkovi, které ještě několik hodin před pátečním startem soutěže na českobudějovickém náměstí Přemysla Otakara II. trápily technické problémy s převodovkou jejich MGA 1500 Roadster (1958).

Boj o bronzovou příčku svedli až do závěrečných metrů posledního testu Pavel Huňáček a Vojtěch Formánek s posádkou Antonín Šikal – Josef Bezkočka. Bronzový stupínek na pomyslných stupních vítězů nakonec obsadila prvně jmenovaná dvojice se Škodou 110 R (1978), která udolala mohutně dotahující Šikalův Ford Capri (1969) o pouhé čtyři trestné body. 

Hojně obsazenou kategorii Exclusive vyhrálo čtvrt století staré Porsche 911 (typ 964), které na jihu Čech představili Daniel a Simona Hříbalovi. Nejlepší dámskou dvojicí se staly Marie a Nicola Bratršovských (Mercedes-Benz 230 SL Pagoda, 1967), Rodinný pohár ovládla čtyřčlenná posádka Niewaldových (Datsun 280ZX Turbo, 1983) a nově vypsaný Týmový pohár získal V Team (V. Vurm – V. Vurm jun., Vítek – Vítková, M. Vurm – Vurmová, Pekoč – Šafář, Kosnar – Pavlíček).

Nejstarší automobil na startu, Rover 16HP saloon z roku 1938 Rakušanů Adrease a Jutty Oberwegerových, byl nucen ze soutěže odstoupit kvůli vleklým technickým potížím po několika kilometrech sobotní etapy.

„Děkujeme všem účastníkům, partnerům, pořadatelům a zejména divákům, kterých bylo na trati neuvěřitelné množství, a kteří vytvořili posádkám skvělou atmosféru. Zároveň smekám před zástupci všech spolupracujících měst a obcí, kde nám při organizaci vyšli maximálně vstříc a South Bohemia Classic přivítali s otevřenou náručí. Už nyní přemýšlíme nad devátým ročníkem rallye. Termín jeho konání zveřejníme v průběhu října,“ uvedl ředitel soutěže Pavel Kacerovský.

Text: ČK motorsport
Foto: Zdeněk Klíma a Ondřej Kroutil 


http://southbohemiaclassic.cz/

Kontakt

bannerKOMAT
Dolní Třebonín 195, 196, 382 01
e-mail: komat@komat.cz
tel.: +420 380 743 853

Staňte se členy komat klubu