Změny legislativy platné od roku 2016 nejvíce pocítí při technické kontrole majitelé starších vozů. Před technickou a měřením emisí se tím spíše doporučuje návštěva servisu. Nadále je žádoucí předem si domluvit termín návštěvy stanice technické kontroly (STK).

Měření emisí – příprava se vyplatí

Ponovu se na stanicích měření emisí (SME) pracuje v přísném online režimu a data se zanášejí (stejně jako u STK) do centrálního informačního systému. Před měřením emisí je vhodné vůz pořádně prohnat, abyste z výfuku vyhnali saze usazené úspornou jízdou. Nebo natankujte lepší naftu s vyšším cetanovým číslem. V servisu si předtím nechte zkontrolovat případné závady (zejm. softwarové), svítící oranžová kontrolka „MIL“ na přístrojové desce závadu v emisním systému indikuje.

Technická kontrola

Od minulého roku je rovněž povinností STK pořizovat fotografie vozidel při technické prohlídce, od listopadu tohoto roku se zavádí povinnost fotografovat vozidla i ve stanici měření emisí, administrativa se tím tedy prodlužuje. Přísněji se ponovu pohlíží na všechny nepovolené úpravy na vozidle. Důvodem neúspěšné technické kontroly tak mohou být veškeré změny výslovně neuvedené ve velkém technickém průkazu. Jde např. o tyto změny: – jiné rozměry pneumatik – změny výfukového systému – snížení podvozku vozidla – jinak umístěná registrační značka – jakékoliv sportovní úpravy vozidla (tlumiče, pružiny, čipování motoru) U nových vozidel probíhají technické kontroly po čtyřech letech, následně každé dva roky. Vozy taxislužby jezdí na STK po roce. Budiž závěrem řečeno, že přípravu na technickou kontrolu a měření emisí je třeba brát vážněji, než tomu bývalo dříve. Jejím výsledkem je však vyšší bezpečnost na silnicích a čistější životní prostředí. K dispozici je českým řidičům široká síť STK a objednací termíny zůstávají ve většině případů velmi příznivé.

CategoryKlub, News
Provoz STK, ME, autoservisu a pneuservisu bude během Vánoc a Nového roku omezen!OTEVÍRACÍ DOBA ZDE
+